جهانگیر الماسی در مورد وضعیت امروز سینمای ایران گفت: الان به نظر من فیلم های
منبع : سینما نگار
روی ادامه مطلب کلیک کنید
جهانگیر الماسی در مصاحبه ای در خصوص وضعیت امروز سینمای ایران گفت: الان به نظر من
فیلم های خوبی روی پرده وجود دارد که نگاه های خود در لایه های زیرین خود با اصالت ها
و اعتقادات ما دارد که می توانم از میان آن ها به فیلم «آسمان محبوب»، «آلزایمر»، «بی انتها
» و.... اشاره کنم. البته در این میان جریان های خطرناکی هم مانند جریان فیلم سازی کیارستمی
وجود دارد صرفا تعریفی خاص و مطلق از روشنفکری دارد که متاسفانه اکنون درمیان سینماگران
ما مد شده است. سینمای ما امروز نباید محدود به قصه گویی که یک تقلید از سینمای وارداتی
است بشود و ما باید به سمت سینمای ایرانی که شناسنامه ما باشد برویم. سینمایی که رگه هایی
از آن در آثار علی حاتمی ملموس است. تهیه کننده های ما باید از تولید فیلم هایی که به اسم
کمدی تمام اصالت و هویت ما را هدف می گیرند بپرهیزند تا این مساله باب نشود. اکنون سینما
از این نوع فیلم ها پر شده است و بخشی از آن مانند «ساختمان پزشکان» به تلویزیون نیز کشیده شده است.
محمدرضا گلزار در خدمت پیشرفت سینما قرار گیرد
جهانگیر الماسی که با بولتن نیوز گفتگو می کرد، در بخش دیگری از گفت و گویش مهم ترین
عامل عقب ماندگی سینمای ایران را در بخش مدیریت فرهنگی دانست و با اشاره به اینکه
امروز بسیاری از مدیران طرحی برای بهره گرفتن بهتر از امکانات سینما ندارند، گفت: امروز
شیفتگی تهیه کننده سینما است که بازیگر و متن و . . . را انتخاب می کند. یک تهیه کننده برای
اینکه دوست دارد با محمدرضا گلزار عکس بگیرد میلیون ها تومان پول به او می دهد فقط
برای سه روز بازی در فیلمش . البته خود گلزار بسیار پسر خوبی است و من ایرادی به این
مراوده ندارم اما می گویم چرا همان تهیه کننده نمی آید و این چهره که مردم دوستش
دارند را آموزش نمی دهد که باعث رشد سینمای ایران شود؟ چرا الان باید پربیننده ترین
برنامه تلویزیون مصاحبه با یک مرد سه زنه باشد ؟ چرا این همه پیشرفت ه
ای شگرف علمی نباید دستمایه تلویزیون و سینمای ما باشد؟ این ها همه به دلیل این است
که مدیریت فرهنگی ما درست نیست و افرادی با هر نوع تحصیل و هرنوع سابقه ای در
مسند مدیریت های فرهنگی تکیه می زنند اما درستش این است که باید افراد برای مدیریت
فرهنگی تربیت شوند و از پایه برای این کار برنامه ریزی کنند.